Jdi na obsah Jdi na menu
 


Všeobecná a speciální příprava

Jelikož jsem člověk, který má rád různorodé aktivity, rozdělil jsem si tréninky na všeobecnou a speciální přípravu asi jinak než sportovec s jasnou specializací na jedno sportovní odvětví.

Poněvadž si chci budovat kondici zejména pro vytrvalostní sporty a aktivity v přírodě, zahrnuje moje specializovaná příprava více sportovních odvětví. Všeobecná příprava mi zase slouží zejména k vyrovnávání disbalancí a kompenzaci vytrvalostních zatížení.

VŠEOBECNÁ PŘÍPRAVA zahrnuje:

  • pravidelné ranní cvičení poweryogy (pozdrav slunce - pozice bojovníka - triangl, strom a letadlo + 5 Tibeťanů + krátká dechová cvičení a meditace) v délce 20 - 30 minut. 
  • 1x týdně večerní regenerečně - relaxační cvičení před spánkem (strečink vč. speciálních cviků na kolena + dechová cvičení + autogenní trénink + meditace k lepšímu spánku).
  • 1x týdně - většinou pondělí či pátek - sauna (3 - 4x 15min. v potírně, mezi 15 min. ochlazovací bazének, venkovní pobyt a strečink s lehkým posilováním v podobě dřepů, kliků a přednožování nohou na žebřinách, zakončení v odpočívárně) - délka 2 hodiny.
  • posilování 1 - 2x týdně - kruhový trénink nebo speciální posilovací trénink pro cyklisty - délka 30 - 60 min.
  • občasné hraní kolektivních her - florbal, fotbal nebo tenis
  • sjezdové lyžování

SPECIÁLNÍ PŘÍPRAVA zahrnuje:

  • cyklistický trénink
    • silnice - klasika, trenažér, spinning - vytrvalost, intervalové tréninky
    • MTB - vytrvalost, technika, tempo, závody
  • vytrvalostní trénink všeobecný
    • běh - volný běh před snídaní, silové spurty do vrchu, fartlek, vytrvalostní, tempové tréninky...
    • plavání - vytrvalostní tréninky - uvolnění svalů
    • vysokohorská turistika (VHT) - vytrvalost a obratnost
    • bruslení - vytrvalost a síla
    • běžky - vytrvalost

 

 

 

 
 

 


Poslední fotografie


Novinky a vzkazník


Počasí


Mail list




Archiv

Kalendář
<< červenec / 2020 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 110986
Měsíc: 4778
Den: 156